مقامات کلیسای ارتدوکس روسیه از تصمیم دولت یونان برای قانونی کردن ازدواج همجنس گرایان و نقش ضعیف کلیسای ارتدوکس این کشور به دلیل ناکارآمدی در مخالفت با آن انتقاد کردند.

Ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος, στο κέντρο, φτάνει για τη συνάντησή του με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο Α΄, τον πνευματικό ηγέτη των Ορθοδόξων Χριστιανών του κόσμου, στο Πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη, Παρασκευή 31 Αυγούστου 2018.

مقامات کلیسای ارتدوکس روسیه از تصمیم دولت یونان برای قانونی کردن ازدواج همجنس گرایان و نقش ضعیف کلیسای ارتدوکس این کشور به دلیل ناکارآمدی در مخالفت با آن انتقاد کردند. این موضع کلیسای ارتدوکس روسیه پس از تصویب این لایحه از سوی پارلمان 300 نفره یونان اعلام شده است. این لایحه با حمایت 176 رأی موافق و 76 رأی مخالف، از سوی پارلمان تصویب شد. نمایندگان کلیسای مسکو بر ناسازگاری کلیسا با ایدئولوژی دگرباشان جنسی که در روسیه افراطی و ممنوع تلقی می‎شود، تاکید کردند و نسبت به کمرنگ شدن اصول اخلاقی در جامعه ابراز نگرانی کردند. آن‎ها پیامدهای استراتژیک قانونی کردن همجنس گرایان را برجسته کرده و اعلام داشتند که این تلاشی عمدی برای تضعیف نفوذ کلیسا بود.

آقای ایگور یاکیمچوک، معاون رئیس بخش روابط خارجی کلیسای پاتریارک مسکو، گفت کلیسای یونان قادر به جلوگیری از «نقض آشکار اصول اخلاقی سنتی» نیست. آنچه رخ داد یک رویداد غم انگیز هم برای مردم یونان و هم برای کلیسای یونان است. کلیسا علی‎رغم وضعیت دولتی خود، نتوانست دیدگاه خود را برای جلوگیری از این نقض آشکار اصول اخلاقی عملی کند.

او اعتقاد دارد «نشانه‌های آشکار انحطاط معنوی در یونان نه اکنون، بلکه چندین سال قبل از آن، زمانی که کلیسای ارتدکس اوکراین ایجاد شد، که توسط پاتریارک مسکو به عنوان اقدامی تفرقه‌انگیز تلقی می‌شد، ظاهر شد. کلیسای روسیه معتقد است تصمیم یونان با مفهوم خانواده در تضاد است. وی برای روابط بین کلیسا و جامعه و رسانه‎ها پس از تصویب لایحه مورد نظر توسط پارلمان یونان ابراز نگرانی کرد. او تأکید دارد که این قانون مستقیماً با مفهوم مسیحی خانواده در تضاد است و به نظر می رسد هدفش تضعیف کلیسا باشد.

او درباره پیامدهای بالقوه فاجعه باری که ممکن است این تصمیم بر جامعه یونان داشته باشد، هشدار داد. او بر «فشار تمامیت‌خواهانه» مستمری که توسط بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تجربه می‌شود، تأکید کرد و معتقد است آنها وادار به اتخاذ ایدئولوژی‌هایی برخلاف ارزش‌های سنتی خود شده‎اند. تصمیم برای قانونی کردن اتحادیه‌های همجنس‌گرا توسط یک دولت نشان‌دهنده یک هدف استراتژیک برای تضعیف ساختار کلیسا است. هر کلیسایی که این ایدئولوژی را بپذیرد و چنین ازدواج‌هایی را ترویج کند، خطر انحراف از نقش مقدس خود و تبدیل شدن به گروه‌های صرفاً مدافع حقوق دگرباشان جنسی را دارد.»

منبع: Πατριαρχείο Μόσχας: Τραγικό για την Ελλάδα και για την Εκκλησία το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια | HuffPost Greece ΔΙΕΘΝΕΣ (huffingtonpost.gr)

کد خبر 18924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =